DŽUSY, NEKTARY A CUKR V NICH

❗️A je zde další grafické znázornění množství cukru 🍚🧂v potravinách - tentokráte džusy a nektary ❗️

Ve skleničce 🥃na fotografii je 200ml džusu, což je cca běžné množství, které vypijeme (v tom lepším případě).

V těchto 200ml najdeme v přepočtu 5 KOSTEK CUKRU (většina výrobků obsahuje cca 10g cukru na 100g výrobku).

Když si to více rozebereme, tak v pravém džusu nalezneme 100% koncentrát ovocných šťáv a jedná se o cukr z ovoce, nikoliv přidaný. I zde ale platí PRAVIDLO - VŠEHO S MÍROU.

ALE - cukr v ovoci je především FRUKTÓZA. Sníme-li jej v ovoci, nedostaneme jej do sebe nadbytek a přijmeme toto i s užitečnou vlákninou (ta zpomalí vstřebání fruktózy). Ve šťávách bez slupky je vlákniny minimum. Fruktóza je nebezpečná především v tom, že se tráví jinak než glukóza, až 40% fruktózy se mění v těle na tuk, kdy fruktóza se metabolizuje především v játrech a v tomto tkví největší problém❗️❗️Fruktóza se ukládá především do podoby NEBEZPEČNÉHO ÚTROBNÍHO TUKU⛔️⛔️⛔️, který máme okolo orgánů a při jeho nadbytku prorůstá do orgánů a ty přestávají plnit své funkce (množství útrobního tuku jsem schopen Vám změřit na mém přístroji 😉).

Konzumací ovoce 🍎🍇🍌do sebe nedostaneme nadměrné množství fruktózy, ale pokud pravidelně nadměrně konzumujeme různé džusy, nektary apod, může jí být již nadbytek. Další skryté vysoké množství fruktózy naleznete v polotovarech, ve kterých najdete ve složení GLUKÓZO-FRUKTÓZOVÝ SIRUP❗️
Pokud se toto sečte, jedná se již o slušné množství přijaté fruktózy a ohrožení Vašich vnitřních orgánů zvýšeným množstvím viscerálního (útrobního) tuku.
Ještě doplním, že nadměrné pravidelné pití džusů a nektarů nemá příliš pozitivní vliv na Vaši zubní sklovinu 🦷🦷

👨‍🏫 Nebrojím však proti džusům a ovocným šťávám - zanechávají si i cenné vitaminy a minerály, což je určitě skvělé. Nicméně musí platit pravidlo VŠEHO S MÍROU. Především děti většinou nevypijí pouze 200ml džusů, nektarů, apod., ale kolikrát vypijí za den i půl litru a to nemluvě o dalších produktech, které do sebe děti ve velkém ládují.
🧒👧DĚTI SI TAK UŽ ODMALA ZAKLÁDAJÍ NA ZDRAVOTNÍ PATÁLIE A PĚSTUJÍ SI NADBYTEK ÚTROBNÍHO TUKU❗️

❗️👨‍🏫❗️MOJE DOPORUČENÍ TEDY ZNÍ - nezakazuji nikomu pití džusů či nektarů (jsou určitě chutné, též si trošku výjimečně dám 🙂), nicméně mějte pod kontrolou jejich přijímané množství u sebe a především u dětí - buď si dejte jen trochu džusu nebo si jej zkuste naředit vodou (vypijete množství tekutiny stále stejné, ale s menším množsvím fruktózy😉).

Zeptám se jinak - dali byste Vašemu dítěti každý den 200ml vody a do ní 5 kostek cukru? Nejspíše ne 😉👉

Aneb chutně, zdravě, jednoduše 🙂☕️😎